Det har blitt 11. november og plantesenterne har fristende tilbud: Jeg kjøpte meg 1 vierhortensia (Hydrangea a. «Annabelle») 4 nye japanvier (Salix integra «Hakuro-nishiki» og 2 viftelønn (Acer palmatum «Dissectum», i tillegg til et par isoporpotter og 4 pakker tulipaner og 3 pakker krokus.
Jeg kjøpte også 20 l kukompost (mitt siste kompost-kjøp, siden jeg er i gang med bukashi?) og 4 store murerfat på 65 l. Tenker å ha tre tomatplanter i hver til våren – oppe på terrassen.
Isoporpotte 1) japanvier og 12 tulipaner (45-55 cm, april/mai) 10 krokus Tricolor
Isoporpotte 2) viftelønn og 10 tulipaner Tulipa Pinocchio (25cm, april) 10 krokus Tricolor
blåsvart utepotte: viftelønn og 8 Kaufmanniatulipaner Johann Strauss og 10 vårkrokus King of the Striped
blårandet utepotte: japanvier og 8 Triumph tulipaner Happy Generation (50cm, april/mai) og 10 vårkrokus Remembrance
2 japanvier må jeg finne plass til i bakken: på sydsiden av steinbenk? OK og øst for plattingen ? OK
Hortensian tenker jeg å sette i langt bed. Det bedet ønsker jeg at skal bli hvitt, så hortensiaen passer godt der.